چگونه موهای زیبا و ابریشمی و درخشان داشته باشیم

موهای خشک شده از نظر شیمیایی خشک می شوندو برای داشتن بافتی ابریشمی ،براق و صاف باید به طور کامل تغذیه شوند.

ریزش موها  واقعا حقیقت تلخی است ،اما برای بسیاری عادی شده است.

موهای خشک و وز کرده و اسیب دیده درخششی که به دنبالش هستید را به شما نمی دهد . پوشش موها با محصولات سنگین تنها باعث می شود که گرد و غبار جذب موهای شما شود و باعث می شود موهای وز کرده و کثیف داشته باشید.

پس از یک کاندیشنر خوب  موهای شما همانطور که می خواستید درخشان و ابریشمی است.برای اینکه موهای شما به این حالت بماند باید موها را به درستی تغذیه کنید.

مراقبت از موها به سالن های ارایشی محدود نمی شود . مراقبت از  موها وظیفه روزانه شماست.زمانیکه موهایمان را به صورت شیمایی نرم می کنیم تنها انتخابی نموده ایم که باعث از بین رفتن ریشه موها می شود .قصد ما این است که موهایمان رشدی ارام و سالم داشته باشند.

نرم کردن و استفاده از کاندیشنر تنها اغاز کار است.

مطالب دیگر مرجع دکتر نوروزیان:

پرسش و پاسخ پکیج رشد موی دکتر نوروزیان

تصاویر کاربران و عزیزانی که پکیج دکتر نوروزیان را امتحان کرده اند

مشاوره در خصوص پکیج دکتر نوروزیان

بالاخره مطب و داروخانه دکتر نوروزیان در کدام آدرس واقع شده است؟؟؟

همه آنچه در مسیر پکیج رشد مو دکتر نوروزیان تجربه خواهید کرد

دکتر نوروزیان و ماساژ سر پس از اسپری محلول دکتر نوروزیان لاناریا

نظرات کاربران پکیج دکتر نوروزیان

دستور استفاده از پکیج مو دکتر نوروزیان

محلول اصلی رشد مو دکتر نوروزیان

اطلاعیه دکتر نوروزیان مو در خصوص آدرس و تلفن جدید داروخانه و مطب

پس از اینکه به زور نرم کننده و شامپو موهایتان را صاف و براق و نرم کردید استفاده از کاندیشنر برای تغذیه موها و حفظ این درخشش ضروری است.

با این حال اگر روغن هایی که برای تغذیه مو استفاده می کنید از روی مو به درستی پاک نشوند موجب ریزش مو می شوند.

پیش از این که متوجه شوید کوتیکول مو از بین رفته و ریزش موها اغاز می شود.

خبر خوب این است که شما می توانید آسیب را معکوس کنید. طرح بازی شما: متوقف ساختن این اشتباهات رایج و دنبال کردن اصلاحات توصیه شده توسط سبک های برتر برای آوردن موهای خود به زندگی

در حمام

  • 1- هر روز موهای خود را می شویید

امی آبرامیت، مدیر خلاق و سبک در Maxine Salon در شیکاگو،به عنوان یک قاعده کلی می گوید موها باید به مقدار لازم شسته شود . برای  اکثر سبکها این مدت هر دو یا سه روز است . . هیلز می گوید هرچه بیشتر موهای خود را بشویید موجب می شوید موها از روغن طبیعی  که برای محافظت خود از ان استفاده می کنند محروم شوند . کنستانتین جیمز، متخصص مشهور مو و آرایش در شیکاگو می گوید: به خصوص این در افرادی که موهای خود را رنگ می کنند بیشتر صادق است چرا که شستشوی بیش از حد سبب از بین رفتن  رنگ مو می شود

البته عوامل دیگری نیز وجود دارد.

آبرامیت می گوید اگر شما زیاد کار کرده باشید و حسابی عرق کرده باشید و دوست ندارید سه روز تا حمام رفتن صبر کنید  تنها سعی کنید با اب معمولی موهایتان را بشویید .

جیمز می گوید:اگر پوست سری فوق العاده چرب دارید به دنبال یک شامپوی ابرسان و کاندیشنر باشید. برای تمدید زمان بین شستشو، در برخی از شامپوهای خشک بین دوره های شتستشوی موها استفاده کنید..

  •  2- زیاد از نرم کننده ها استفاده می کنید

آبرامیت می گوید برای اینکه موهایتان به سرعت چرب نشود نرم کننده ها را برای اب رسانی موها تنها روی ساقه موها استفاده کنید نه روی پوست سر.با مقدار یک سکه پانصد تومانی شروع کنید(بله پانصد تومنی)سعی کنید به طور مساوی روی تمام موها پراکنده کنیدش . در صورت نیاز این مقدار را تا یک چهارم بیشتر افزایش دهد اما از این مقدار تجاوز نکنید.

  • 3- و شامپو اشتباه

اریکا واستر، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت گلم و برو، می گوید: سولفات ها، عوامل پاک کننده شامپو، “تبدیل به گلوتن دنیای مو شده اند.” مقدار استفاده از انها زیاد شده برخی از انها معتبرند و برخی نه

آبرامیت می گوید: بعضی ها می گویند این مواد شیمیایی موها، پوست و پوست سر را خشک می کنند و یا رنگ را از بین می برند.

اما اگر می بینید که موهای شما وز کرده، دو شاخه شده باید از یک شامپوی بدون سولفات استفاده کنید و موها را تمیز کنید.همچین وی اضافه می کند :این را هم به یاد داشته باشید انتظار نداشته باشید مانند شامپوهای معمولی کف کنند.

  • 4- هرگز از نرم کننده های عمیق استفاده نمی کنید

ابرامیت می گوید ممکن این خیلی غیر ضروری به نظر برسه.اما حرفه ای ها همیشه این را توصیه می کنند به خصوص اگر موهای شما خشک،اسیب دیده و یا رنگ شده است . نورتون می گوید:حداقل هفته ای یکبار این کار را انجام دهید و متوجه خواهید شد چقدر کیفیت موهایتان تغییر کرده و بهبود یافته.

هیلز می گوید اگر موی شما رنگ شده باشد این کار غیر قابل مذاکره است . استفاده از یک نرم کننده عمیق باعث می شود که موهای شما سالم تر باشد کوتیکول مو نرم شده و از شکست ان جلوگیری می شود.

  • 5- از همان شامپو و نرم کننده ای که از دوران دبیرستان استفاده کردید استفاده می کنید.

اغلب ریزش مو رابه شستشوی مو نسبت می دهدند.اگر به شامپوی خود وفادارید و همیشه از یک روال برای شستشوی موهایتان استفاده می کنید ماهی یکبار از یک شامپوی ضد عفونی استفاده کنید تاموهایتان تمیز شود.

Wasser پیشنهاد می دهد که اگر شما انچنان به یک شامپو متعهد نیستید، چندین فرمول مختلف را در حمام نگه دارید تا بسته به  احساسی که موهایتان دارند به شما کمک کند. احساس خشکی؟ بروید در کار نرم کننده عمیق. اگر احساس خستگی می کنید، از یک فرمول سبک استفاده کنید. وزتر معمول؟ از یک مرطوب کننده استفاده کنید. او می گوید: “شما بایدموهای خود را بشنوید، گوش دادن چیزی است که نیاز دارید.”

پس از حمام

  • 6- هنگامی که موها مرطوب است شانه می زنید

موهای مرطوب خیلی ضعیف تر از موهای خشک هستند، بنابراین با دقت با انها رفتار کنید.واسر می گوید اینکه در حمام با شانه به جان موها بیفتید و انها را بکشید بدترین کار است در عوض قبل از حمام موهایتان را شانه کنید و گره ها را باز کنید.

در طول حمام از شانه های دانه درشت استفاده کنید تا نرم کننده به همه جای موها برسد.

  • 7- با حوله به جان موهایتان می افتید.

این جزو بدترین کارهایی نیست که می کنید اما بهترینش هم نیست. آبرامیت می گوید: پس از دوش گرفتن، به جای اینکه به با حوله به جان  موهایتان بیفتید با یک دستمال حوله ای ارام اب موها را بگیرید.و بعد هم صبر کنید تا به صورت طبیعی اب موها خشک شود.

شما از ابزارهای بسیار گرم استفاده می کنید

موهای شما نازک و کم حجم باشد یا ضخیم و پر حجم استفاده از ابزارهای گرمایشی بد بلایی سر موهایتان می اورند.یادتان باشد این دستگاه ها را روی اخرین درجه نگذارید. به تدریج درجه حرارت را بالا ببرید.پیش از استفاده از این گونه ابزارها از محصولات مراقبت مو استفاده کنید تا اب خود مو گرفته نشود و مو خشک و شکننده نشود .

هرگز زمانی که موها خیس است از اتوی مو،سشوار و این قبیل چیزها استفاده نکنید می تواند موجب سوختن مو شود.